Na początku poznajcie dzielnicę Stare Przedmieście.
Bazę zasobów znajdziecie na stronie projektu Game of Gdansk.
Baza zawiera listę charakterystycznych lokalizacji, obiektów i budynków, mapę Starego Przedmieścia oraz wspomnienia mieszkańców związanych z tymi miejscami. Sięgnijcie do archiwalnych materiałów zebranych przez Stowarzyszenie Opowiadaczy Historii Dolnego Miasta.
Niech opowieści mieszkańców i opisy tych miejsc będą dla Was punktem odniesienia oraz inspiracją w procesie projektowania świata gry.
Charakterystyczne cechy Starego Przedmieścia to:
- położenie w pobliżu Głównego Miasta, jednak na uboczu głównych szlaków turystycznych,
- przedwojenna architektura, stare budownictwo (m.in. kamienice, lombard miejski),
- obiekty historyczne (np. koszary Wiebego, Mała Zbrojownia),
- nastrojowa, unikalna atmosfera, cisza i spokój Placu Wałowego,
- bliskość zieleni parkowej, drzew, terenów rekreacyjnych na bastionach,
- położenie w pobliżu kanałów Starej Motławy i Opływu Motławy.
Zapoznajcie się z mapą dzielnicy w grze Minecraft. Które elementy modelu dzielnicy w grze Minecraft koniecznie chcielibyście wykorzystać? Bez czego nie wyobrażacie sobie fabuły, a co można by pominąć? Może będziecie chcieli wcielić się w rolę twórców przestrzeni Starego Przedmieścia i zbudować w grze Minecraft obiekty, które zachowały się jedynie w pamięci mieszkańców (np. fontanna na Placu Wałowym). Możecie także umieścić tam ciekawe opowieści i spisane wspomnienia w formie książek. Na tym etapie Wasza wizja dopiero się kształtuje i te decyzje nie są ostateczne. Później będziecie mogli wprowadzić modyfikacje. Pamiętajcie, że gra, którą tworzycie, ma być odzwierciedleniem rzeczywistości. Zastanówcie się, w jaki sposób wkomponujecie model dzielnicy w grze Minecraft w fabułę.
Odpowiedzcie na poniższe pytania:
- Jakie charakterystyczne miejsca tam się znajdują?
- Jaka jest historia tych miejsc?
- Kto przebywa w tych miejscach?
- Jacy są mieszkańcy? Jak wyglądają?
- Czy są tam jacyś przyjezdni goście?
- Czy są tam jakieś zwierzęta?
- Jak wygląda życie codzienne w tych miejscach?
- Jaka atmosfera tam panuje?
- Jakie dźwięki tam słychać?
- Kogo tam nie spotkamy?
- W jakim momencie dziejów rozgrywają się te wydarzenia?
- Jaka technologia jest dostępna w tym momencie historii?
Przykład: Spójrzcie na miasto świeżym okiem. Może okazać się, że zaniedbane ruiny w grze przeobrażą się w opuszczoną wioskę.