Losowanie tekstu
Znacznik (either: )
można użyć do wylosowania jednego słowa/zdania z listy.
Dzisiaj jest (either: "słoneczny", "pochmurny", "deszczowy") dzień.
Przykładowy rezultat
![Przykładowy rezultat: Dzisiaj jest pochmurny dzień. Przykładowy rezultat: Dzisiaj jest pochmurny dzień.](https://dostepna.gameofgdansk.eu/wp-content/uploads/2021/09/e1.png)
Losowanie liczb
Znacznik (random: )
można użyć do wylosowania liczby całkowitej z podanego zakresu.
Rzuciłeś sześcienną kostką do gry
i wylosowałeś: (random: 1, 6)
Przykładowy rezultat
![Przykładowy rezultat: Rzuciłeś sześcienną kostką do gry i wylosowałeś: 4 Przykładowy rezultat: Rzuciłeś sześcienną kostką do gry i wylosowałeś: 4](https://dostepna.gameofgdansk.eu/wp-content/uploads/2021/09/e2-1024x137.png)
Mieszanie elementów
Znacznik (shuffled: )
można użyć do wymieszania podanych elementów.
Hasło do drzwi to: (shuffled: 1, 2, 3, 4, 5, 6)
Lista zakupów: (shuffled: "pomidory", "mleko", "warzywa")
Przykładowy rezultat
![Przykładowy rezultat: Hasło do drzwi to: 5,3,2,4,1,6. Lista zakupów: mleko, warzywa, pomidory. Przykładowy rezultat: Hasło do drzwi to: 5,3,2,4,1,6. Lista zakupów: mleko, warzywa, pomidory.](https://dostepna.gameofgdansk.eu/wp-content/uploads/2021/09/e3-1024x231.png)
Losowanie stylu tekstu
Jeżeli chciałbyś wylosować styl określonego fragmentu tekstu możesz skorzystać ze znaczników (text-style: )
oraz (either: )
. Makro (either: )
możesz również łączyć z innymi makrami np. (text-colour: )
itp.
(text-style: (either: "italic", "blur", "rumble"))[Jakim stylem jestem?]
Przykładowy rezultat
![Przykładowy rezultat (rozmazany tekst): Jakim stylem jestem? Przykładowy rezultat (rozmazany tekst): Jakim stylem jestem?](https://dostepna.gameofgdansk.eu/wp-content/uploads/2021/09/e4.png)
Losowy fragment opowieści
Skorzystaj ze znaczników (display: )
oraz (either: )
chcąc pokazać zawartość wylosowanej karteczki (istniejącego fragmentu opowieści) w innej karteczce. Możesz to wykorzystać np. przy losowaniu pytań dla gracza, łączeniu w jeden fragment opowieści kilku innych lub wylosować na starcie, z którą opowieścią zapozna się gracz (a są np. 3 różne).
Brak strzałek
Zwróć uwagę, że korzystając ze znacznika (display: )
nie tworzą się strzałki pomiędzy karteczkami. Używaj tego znacznika z rozwagą – stosując go chaotycznie bardzo łatwo jest się pogubić we własnej opowieści.
Zawartość karteczki startowej.
---
(display: (either: "pytanie 1", "pytanie 2", "pytanie 3"))
![Twine - Widok z edytora. Twine - Widok z edytora. Karteczka start nie jest połączona strzałeczką z żadną inną karteczką. Pytanie 1, pytanie 2, pytanie 3 są połączone z sprawdź 1, sprawdź 2, sprawdź 3. Na końcu znajduje się karteczka: koniec gry.](https://dostepna.gameofgdansk.eu/wp-content/uploads/2021/09/example-1-editor-2-1024x622.png)