Press "Enter" to skip to content

Miejsce i czas akcji

Na początku poznajcie dzielnicę Stare Przedmieście.

Bazę zasobów znajdziecie na stronie projektu Game of Gdansk.

Baza zawiera listę charakterystycznych lokalizacji, obiektów i budynków, mapę Starego Przedmieścia oraz wspomnienia mieszkańców związanych z tymi miejscami. Sięgnijcie do archiwalnych materiałów zebranych przez Stowarzyszenie Opowiadaczy Historii Dolnego Miasta.

Niech opowieści mieszkańców i opisy tych miejsc będą dla Was punktem odniesienia oraz inspiracją w procesie projektowania świata gry.

Charakterystyczne cechy Starego Przedmieścia to:

  • położenie w pobliżu Głównego Miasta, jednak na uboczu głównych szlaków turystycznych,
  • przedwojenna architektura, stare budownictwo (m.in. kamienice, lombard miejski),
  • obiekty historyczne (np. koszary Wiebego, Mała Zbrojownia),
  • nastrojowa, unikalna atmosfera, cisza i spokój Placu Wałowego,
  • bliskość zieleni parkowej, drzew, terenów rekreacyjnych na bastionach,
  • położenie w pobliżu kanałów Starej Motławy i Opływu Motławy.

Zapoznajcie się z mapą dzielnicy w grze Minecraft. Które elementy modelu dzielnicy w grze Minecraft koniecznie chcielibyście wykorzystać? Bez czego nie wyobrażacie sobie fabuły, a co można by pominąć? Może będziecie chcieli wcielić się w rolę twórców przestrzeni Starego Przedmieścia i zbudować w grze Minecraft obiekty, które zachowały się jedynie w pamięci mieszkańców (np. fontanna na Placu Wałowym). Możecie także umieścić tam ciekawe opowieści i spisane wspomnienia w formie książek. Na tym etapie Wasza wizja dopiero się kształtuje i te decyzje nie są ostateczne. Później będziecie mogli wprowadzić modyfikacje. Pamiętajcie, że gra, którą tworzycie, ma być odzwierciedleniem rzeczywistości. Zastanówcie się, w jaki sposób wkomponujecie model dzielnicy w grze Minecraft w fabułę.

Odpowiedzcie na poniższe pytania:

  • Jakie charakterystyczne miejsca tam się znajdują?
  • Jaka jest historia tych miejsc?
  • Kto przebywa w tych miejscach?
  • Jacy są mieszkańcy? Jak wyglądają?
  • Czy są tam jacyś przyjezdni goście?
  • Czy są tam jakieś zwierzęta?
  • Jak wygląda życie codzienne w tych miejscach?
  • Jaka atmosfera tam panuje?
  • Jakie dźwięki tam słychać?
  • Kogo tam nie spotkamy?
  • W jakim momencie dziejów rozgrywają się te wydarzenia?
  • Jaka technologia jest dostępna w tym momencie historii?

Przykład: Spójrzcie na miasto świeżym okiem. Może okazać się, że zaniedbane ruiny w grze przeobrażą się w opuszczoną wioskę.

Rozmiar czcionki
Kontrast