Odbiorcy Waszej gry wchodzą do fikcyjnego świata, będącego odpowiednikiem rzeczywistości i przestrzeni Starego Przedmieścia. Świat ten powinien być spójny, włączając bohaterów w nim występujących. Jeśli szczegółowo odpowiadaliście na pytania w poprzednich punktach i zgłębiliście wspomnienia mieszkańców oraz archiwalne historie zebrane przez Stowarzyszenie Opowiadaczy Historii Dolnego Miasta, już dużo wiecie na temat bohaterów, którzy wystąpią w Waszej grze. Teraz wystarczy to uporządkować.
Główny bohater(-ka):
- Jakie ma cechy charakterystyczne (wygląd, sposób mówienia, powiedzenia)?
- Jakie ma wady i zalety?
- Jaka jest jego/jej historia?
- Jakie ma cele? Na czym mu/jej zależy?
- Jaka jest jego/jej motywacja, aby wykonać misję?
- W jaki sposób gracz może się z nim/z nią identyfikować?
- Za co gracz może go/ją lubić?
Główny antagonista:
Jest często określany jako czarny charakter. Ma przeciwny cel i utrudnia głównemu bohaterowi wykonanie misji. Antagonista może przybrać postać ludzką (największy przeciwnik Batmana, Joker), fantastycznego stwora (smok Smaug z „Hobbita”) lub bohatera zbiorowego (orkowie z „Władcy Pierścieni”). Z drugiej strony antagonista może występować w postaci sił natury (tsunami, susza, huragan), upływającego czasu (film „Wyścig z czasem” w reżyserii Andrew Niccola), opresyjnego systemu lub państwa (Imperium Galaktyczne w „Gwiezdnych Wojnach”). Antagonista nie jest zawsze czarno-białą postacią. Często wzbudza w odbiorcy mieszane uczucia, ma ciekawą historię i pierwiastek dobra.
Pomocne pytania:
- Czym się wyróżnia antagonista?
- Jaka jest jego/jej historia?
- Jakie emocje wyraża ta postać?
- Co jest w nim/jej tajemniczego, intrygującego?
- Co ma w sobie dobrego?
- Jaka jest jego/jej motywacja?
- Jakie uczucia wzbudza ta postać?
- Czy włada nadludzkimi mocami? Jakimi?
Bohaterowie epizodyczni:
- Pojawiają się rzadko i nie mają wpływu na fabułę.
- W przypadku gry miejskiej mogą to być mieszkańcy.
- Kim są? Czym się zajmują? Jak wygląda ich życie codzienne? Inspirujcie się archiwalnymi przekazami i autentycznymi historiami.
- W jaki sposób są powiązani z głównym wątkiem?
Wskazówka: Jeśli świat gry jest osadzony w realiach lat 50. XX w. i wprowadzicie postać hakera komputerowego, to gra będzie niespójna. Chyba że dobrze uzasadnicie, skąd się tam wziął i jakie ma zadanie do wykonania.