Press "Enter" to skip to content

Cel gry

Zacznijcie od zakończenia.

Pomysł na grę zacznijcie od wymyślenia zakończenia i zakończeń alternatywnych.

Pamiętajcie, że tłem zmagań głównego bohatera(-ki) jest zaprojektowany przez Was świat ściśle związany z dzielnicą Stare Przedmieście oraz z mapą dzielnicy w grze Minecraft.

Ustalcie role graczy. Czy gracze będą wcielali się w jedną rolę, czy będą mogli ją zmieniać ją w zależności od sytuacji? A może gracze będą mogli wybrać role na początku gry?

Zdefiniujcie wyzwania, które czekają na graczy i sposób, w jaki będą musieli stawić im czoła. Co się stanie jeśli odniosą sukces? Zakończenie alternatywne określcie poprzez odpowiedź na pytanie: jakie będą konsekwencje porażki?

Odpowiedzcie sobie na pytania:

  • Co jest misją głównego bohatera(-ki)?
  • Jaki problem lub wyzwanie ma główny bohater(-ka)?
  • Jakie ważne wybory przed nim/nią stoją?
  • Jakiego rodzaju działania musi podjąć bohater(-ka), aby ukończyć swoją misję?
  • Jakie jest najważniejsze wydarzenie tej historii?
  • Jakie parametry będą obrazować postęp w grze? Mogą to być punkty, symbole, odznaki, waluta, poziomy.
  • Jakie elementy gry Minecraft wykorzystacie (zasoby, ikony, wizualizacje mapy dzielnicy)?
  • Jaka będzie rola modelu dzielnicy Stare Przedmieście z Minecrafta w grze?
  • Czy model z Minecrafta będzie przenikał się z prawdziwym światem? Jeśli tak, to w jakich sytuacjach? Czy będzie to związane z jakimiś nadnaturalnymi mocami, zjawiskami, podróżami w czasie? Jeśli tak, to w jaki sposób?
  • Czy bohaterowie gry będą przechodzić pomiędzy Starym Przedmieściem z Minecrafta a prawdziwym światem? Czy te dwa światy będą się przenikać?
  • Czy może cała gra będzie rozgrywała się w świecie z Minecrafta?

Macie dużo możliwości, ale kiedy już podejmiecie decyzję, pamiętajcie, aby konsekwentnie rozwijać wątki fabuły w myśl Waszej wizji. Pomyślcie, w jaki sposób misja głównego bohatera(-ki) będzie odnosiła się do wymyślonego przez Was świata.

Przykłady motywów przewodnich w literaturze, filmie i grach

  • wyruszenie na ratunek,
  • poszukiwania skarbu, zaginionej osoby,
  • konfrontacja wrogów, porachunki, bitwy,
  • motyw detektywistyczny, śledztwo,
  • motyw kryminalny, np. kradzież,
  • motyw szpiegowski, spiek,
  • podróż, wyprawa,
  • nauka, wynalazki,
  • magia, zdolności nadnaturalne, sen.

Rozmiar czcionki
Kontrast